در گفتگو با عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو عنوان شد؛
کد خبر: ۴۰۹۲۰۵
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
0
مصاحبه اختصاصی رستم آقازاده قولکی عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

منطقه آزاد ماکو پلی برای شناخت بیشتر ایران (+فیلم) 

آقازاده قولکی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد ماکو گفت: ماکو به عنوان یک سرزمین ۴ سو یک نقطه استراتژیک در شمال غرب کشور است و از یک طرف با کشور ترکیه پل ارتباطی اروپا و از یک طرف با کشور ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان همجوار می‌باشد. منطقه آزاد ماکو یک منطقه متنوع دارای پتانسیل‌های  خوب گردشگری،  آثار دیدنی، تالاب‌های دیدنی و سرزمینی است که شما می‌توانید طبیعت بکری را در آن مشاهده کنید.

 

وی افزود: علاوه بر آن منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری، زمینه کشاورزی، زمینه لجستیک و تجارت است و در زمینه معدن نیز می‌تواند یک موقعیت استثنایی داشته باشد. منطقه آزاد ماکو با وسعت ۳۸۷ هزار هکتار بزرگترین منطقه آزاد ایران به شمار می‌آید و با تنوع خاصی از منابع طبیعی که در آن است می‌تواند برای خیلی از گردشگران و دوستداران طبیعت مقصد مناسبی باشد.

 

 

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو همچنین توصیه‌ای به دوستداران طبیعت مخصوصا طبیعت ایران داشت و در این خصوص عنوان کرد: ما امیدوار هستیم هم‌وطنانمان که دوستدار طبیعت ایران هستند و می‌خواهند ایران را بیش از پیش بشناسند ماکو را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند، چرا که این مقصد برای آن‌ها خوشایند خواهد بود و امیدوار هستم که لحظات خوشی را در ماکو سپری کنند تا دوباره سرزمین ماکو را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. 

 

بیشتر بخوانید:

 

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در فضایی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن از ۲۳ الی ۲۶ بهمن با حضور 12 کشور خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: